fbpx

Hvordan booke et kundemøte med kunder vi ikke kjenner fra før?

Kundekommunikasjon

Det å booke et kundemøte kan by på mange utfordringer. Det er en slitsom jobb som krever mye innsats og stor tålmodighet.

Det som gjør jobben så hard er at veldig mange sier nei til et møte, eller avslutter samtalen med, ”send meg bare litt informasjon du, så skal jeg se på det”. Dessverre blir det sjelden noe mer ut av det.

For å ha en større mulighet for å lykkes med møte booking er det noen regler vi kan følge. Følger vi disse er sannsynligheten mye større for at vi får ja fra en kunde når vi spør om et møte.

1) Lag ringelisten dagen før du skal ringe. Her skal bedrift, navn på den du skal ringe til og telefonnummer stå. Årsaken til at listen skal være klar i forkant av ringingen er at vi ikke skal bruke tid på dette når vi starter ringingen. Da skal vi kun ha fokus på å snakke med kundene og få på plass møter.

2) Sett av en bestemt tid til ringingen. For eksempel fra kl. 09.00 til 11.00. Da vet vi at det kun er 2 timer vi skal ringe og det er da letter å holde trykket oppe hele tiden, og dermed større mulighet for å få et ja. Når vi ringer, begynner vi på toppen av listen, og ringer kundene i tur og orden. Ikke bruk tid på noe annet enn å ringe i de 2 timene ringingen pågår.

3) Når du ringer skal du si minst mulig. Gå rett på sak og be om et møte. Begynner du å snakke om dine produkter eller tjenester, er det lett for kunden å komme med spørsmål, for så å avvise spørsmål om møte. Da har de fått svar på ”alt”, og trenger ikke møte med deg. Si heller, ”Jeg vil gjerne fortelle deg mye om min bedrift og våre produkter, men ønsker å gjøre det når vi treffes, passer det med et møte til uken, eller neste uke?”

Følger du disse 3 reglene vil du få flere «ja» når du booker kundemøter.

Oppover arrangere kurs og trening i møtebooking.

Ta gjerne kontakt for en prat om dette.

Bjørn Skovli 2016

0 kommentarer

Følg oss på Facebook!

De siste blogginnleggene

Hvordan unngå energityver du møter på din vei?

Hvordan unngå energityver du møter på din vei?

Du kjenner energityver igjen gjennom deres negative kommentarer på alt du gjør. De elsker å kritisere og kan ta fra oss både glede og energi. De stjeler din energi uten å gi deg noe tilbake.

Hvordan skal vi takle denne type personer?

Seks prinsipper for å drive påvirkning

Seks prinsipper for å drive påvirkning

Robert Cialdini, professor i psykologi og markedsføring ved Arizona State University, omtalte sine seks “Weapons of Influence” i boken «Influence: The Psychology of Persuasion.»

Forhandlingsteknikk: 5 tips for suksess

Forhandlingsteknikk: 5 tips for suksess

Forhandlingsteknikk handler om alt fra å ta kontroll over egne følelser til konsekvensutredning på motpartens vegne. Slik kan du oppnå suksess i forhandlingene og vende et nei til et ja.

Be om gratis analyse

Er du ikke helt sikker på om dere har behov for tjenester fra Oppover nå, be om en gratis analyse for å kartlegge dagens situasjon og få tips og råd som kan føre til økt lønnsomhet.

Besøksadresse

Oppover
Business Lillestrøm
Storgata 7
2000 Lillestrøm

Kontaktinformasjon
Telefon: +47 934 62 003
E-post: post@oppover.no

Besøksadresse
Business Lillestrøm
Storgata 7
2000 Lillestrøm

Postadresse
Oppover
Bjørn Skovli
Skillebekkstien 5
2020 Skedsmokorset